مقطع : دانشجوی کارشناسی
دانشگاه : دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات خوزستان
تاریخ دفاع : 1391/11/05
اساتید راهنما : دكتر سکینه شاهی
اساتید مشاور : دكتر غلامحسین برکت
اساتید داور : دکتر محمد حسین پور
مشاهده سایر پایان نامه های سما فتاح زاده
چكيده هدف از اجراي تحقيق حاضر، شناسایی شاخص های ارزیابی عملکرد کارکنان و اولویت بندی آنها در سطح مدیران مجتمع های آموزشی استان مازندران از دیدگاه متخصصان و کارشناسان بوده است. تحقیق انجام شده از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی و از نوع زمینه یابی بوده است. بمنظور دست یافتن به هدف، شاخص های ارزیابی عملکرد کارکنان در دو دسته عوامل عملکردی و عوامل فرآیندی بعنوان مدل مفهومي تحقيق حاضر مورد بررسی قرار گرفت. جامعه آماری تحقیق کلیه مدیران مجتمع های آموزشی استان مازندران در نظر گرفته شد که تعداد آنها 346 نفر بود. نمونه آماری تحقیق با استفاده از جدول مورگان 186 نفر تعیین گردید. برای نمونه گیری از روش تصادفی ساده (سیستماتیک) استفاده شد. با استفاده از نظر کارشناسان و خبرگان حوزه آموزش و پرورش پرسشنامه های مربوطه تهیه گردید. از آنجا که اجزاء متغيرهاي مورد اندازه‏گيري از ادبيات موضوعي تحقيق گرفته شد و توافق خبرگان امر در مورد آنها ابتياع شده بود پرسشنامه دارای اعتبار بوده است. ضریب آلفای کرونباخ (88/0) محاسبه شد و این بدین معنی بود که قابليت اعتماد پرسش‌نامه در حد قابل قبولي بوده است. با جمع‏آوري داده‏ها و اطلاعات مورد نياز، در قالب روش تحقيق كتابخانه‏اي و ميداني، و نيز استفاده از تکنیک AHP ، به تعیین شاخص های ارزیابی عملکرد کارکنان و الویت بندی آنها درسطح مدیران مجتمع های آموزشی استان مازندران، پرداخته شد. در نتیجه تحقیق پانزده شاخص برای عوامل عملکردی و نه شاخص برای عوامل فرایندی شناسایی گردید، كه شاخص «نظارت بر تهیه، تنظیم و اجرای برنامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و امتحانات» رتبه اول و بالاترین رتبه و «تلاش جهت توسعه، تجهیز و توزیع عادلانه منابع و امکانات و نظارت برحفظ و نگهداری اموال، فضا و تجهیزات آموزشی مدارس تحت پوشش» رتبه پانزدهم و کمترین رتبه را در بین شاخص های عوامل عملکردی و «شرکت فعال و موثر در جلسات» رتبه اول و بالاترین رتبه و «هماهنگی و همسویی با مدیران بالادست» رتبه نهم و کمترین رتبه را در بین شاخص های عوامل فرآیندی ارزیابی عملکرد دارا بوده است. در نتیجه از نظر الویت و رتبه بندی، «عوامل عملکردی» اولین رتبه و «عوامل فرآیندی» دومین رتبه را دارا بوده است. کلید واژها: ارزیابی عملکرد– عوامل عملکردی- عوامل فرآیندی– مجتمع های آموزشی– تکنیک AHP